Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

  1. KØB HOS 2-BIZ COMPANY

www.2-biz.dk er håndteret af Tenna og Jens Kristian I/S, CVR-nr. 33 23 44 22 (Bustedwoman). Alle henvendelser skal derfor rettes til Bustedwoman.

Kontaktinformationer:

Busted

Vestergade 7

8600 Silkeborg

CVR-nr. 33 23 44 22

Telefon: 21 26 30 03

Mail: info@bustedwoman.com

For information vedr. spørgsmål til ordrer, returneringer og reklamationer se venligst nedenfor.

 

  1. PRISER
  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer, tekniske ændringer og trykfejl
  1. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris.

Såfremt du har valgt afhentning hos Bustedwoman.com’s butik som leveringsmulighed, slettes ordren, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

 

  1. EMBALLAGE

Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere eller afprøve varen, men hvis emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købssummen tilbagebetales.

  1. FRAGT OG LEVERING

Når du shopper hos Bustedwoman via www.2-biz.dk, vil vi gerne sørge for, at du får dine varer hurtigst muligt. Vi leverer derfor i løbet af 1-2 dage, hvis andet ikke er angivet ved varen.

Vi tilbyder altid:

  • Gratis levering til en pakkeshop efter eget valg ved køb over 399 DKK.

(ellers 19 DKK i fragt) *

  • Levering til private- og erhvervsadresser for kun 29 DKK*
  • Dag til dag levering, såfremt vi modtager din ordre inden kl. 15, og andet ikke er angivet ved produkterne.* Gælder kun ved Postnord leveringer.
  • Lørdagslevering til pakkeshops.*

* Dette gælder i hele landet på nær små øer. Desuden anvendes specifikke, gældende takster såfremt du er bosiddende på Grønland, Færøerne eller i udlandet.

Bemærk:

Alle pakker sendes forsikret med PostNord, Bring eller GLS.

2-Biz Company A/S og Bustedwoman kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord, Bring eller GLS.

Vi sender en returlabel med din pakke. Denne returlabel kan du bruge ved ombytning eller returnering af din vare. Vi fratrækker DKK 45 i returfragt fra din ordre. Ønsker du ombytning fratrækker vi ikke DKK 45. Se mere under Returnering & ombytning.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos 2-Biz Company A/S’ leverandører.

 

  1. AFBESTILLINGER

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved at fremsende en e-mail til info@bustedwoman.com med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling! " indsat i emnetekst.

Afbestilling bør ske inden kl. 15.00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

 

  1. BETALING

De mulige betalingsmåder er:

  • Dankort
  • Visa
  • MasterCard
  • American Express

Ved betaling med kort (Visa, Visa/Dankort, MasterCard & American Express) vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Beløbet vil først blive trukket på din konto, når varerne afsendes eller afhentes fra vores adresse.

Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækkes kun det beløb svarende til den faktiske levering, og beløbet for den/de varer, der ikke kunne leveres med det samme, trækker vi først, når de afsendes fra vores adresse.

Der er ikke mulighed for forudbetaling.

 

  1. FORTRYDELSESRET

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du;

  • Har modtaget din vare eller den person, du har valgt, har modtaget den.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Hvis du har bestilt flere varer hos os, og varerne ikke leveres samtidig, løber din fortrydelsesfrist først fra modtagelsen af den sidste vare i ordren.

Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

 

Undtagelser til fortrydelsesretten

Det er ikke alle varer, som du kan fortryde og returnere. Følgende varekategorier er ikke omfattet af fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer (specialfremstillet), eller som har fået og/eller bærer et tydeligt personligt præg, hvilket f.eks. kan være en gummiprofil eller gasfjeder designet efter kundens eget ønske.

Brug af fortrydelsesretten

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan give os meddelelse ved enten at sende en mail til [INDSÆT MAIL] eller benytte nedenstående standardfortrydelsesformular. 

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  

Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.

Der er tre måder, du kan returnere varen på:

  • Du kan nægte at modtage varen fra postvæsenet.
    I denne sammenhæng beder vi dig om at gøre postvæsenet opmærksom på, at du straks skal returnere varen til Bustedwoman.
  • Du kan modtage varen fra postvæsenet og efterfølgende returnere ved aflevering til PostNord eller anden fragtmand varen senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen. I denne sammenhæng beder vi dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte vare som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Bustedwoman via 2-biz.dk.
  • Du kan aflevere varen i butikken indenfor senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.


Returadressen er følgende:

Bustedwoman

Vestergade 7
8600 Silkeborg

Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering.

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning og risiko.

Bustedwoman anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost, idet der således er mulighed for at spore pakken via Track and Trace, hvor kunden har mulighed for at spore, hvorvidt varen er blevet udleveret til Bustedwoman. Kunden har samtidig mulighed for at kunne efterlyse pakken, hvis udlevering ikke har fundet sted. Bustewoman ikke modtager pakker leveret til en pakkeboks.


Varer, der returneres på efterkrav, eller som sendes uden porto, nægtes modtaget af Bustedwoman.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, vurderes varen skønsmæssigt ud fra en mulig salgsværdi.

 

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug.

Du må derfor ikke klippe mærker og lignende af. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du bør desuden sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse

Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.

Vi refunderer købssummen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.

Vi har dog ret til at tilbageholde købssummen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os.

 

  1. GARANTI

Der ydes ikke garanti på produkter købt hos Bustedwoman via www.2-biz.dk.

 

  1. REKLAMATIONSRET

Købeloven gælder ved produkter købt hos Bustedwoman via www.2-biz.dk. Som kunde har du, ifølge købeloven, en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel.

En mangel er f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl eller en forkert oplysning om det, du har købt. Derimod er f.eks. almindelig slitage (slitage kan eksempelvis opstå ved forkert vask ift. vaskeanvisningerne, tydelige brugsspor eller forkert anvendelse) eller en selvforskyldt skade ikke en mangel.

Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet, hvis der er en mangel. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage.

Reklamationsretten gælder fra købstidspunktet og 2 år frem. Reklamationsretten kan ikke tages i brug, hvis varen er købt for mere end 2 år siden.

Hvis en vare har fejl eller mangler, skal disse være til stede på købstidspunktet. Fejl eller mangler, der skyldes slitage eller uhensigtsmæssig brug af varen, kan ikke påberåbes som værende en reklamation.

Ønsker du at reklamere over en vare, skal dette meddeles inden for rimelig tid efter, at du har opdaget den pågældende mangel. Rimelig tid anses for inden for 2 måneder efter, at fejlen er opdaget.

Reklamerer du over en vare inden for 0-12 måneder er det Bustedwoman, der har bevisbyrden for, om fejlen var til stede, da du fik varen leveret..

Hvis du reklamerer i perioden mellem 12-24 måneder efter købstidspunkt, er det dig som køber, der har bevisbyrden for, om fejlen, da du fik leveret varen.

 

  1. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til vores kundeservice [INDSÆT MAIL].

Vi anbefaler dig at reklamere til os hurtigst muligt efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved returneringen af varen skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret og sikre dig, at du modtager en kvittering.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.

Kunden opfordres til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Bustedwomans udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer, der returneres på efterkrav, eller som sendes uden porto, nægtes modtaget af Bustedwoman.

 

  1. TILBAGESENDTE VARER, SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Bustedwoman, hvor en fejl eller defekt, der er defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er kr. 200,00 inkl. moms pr. halve time, dog maksimalt kr.1.000,00 inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte reklamationsskema, kan Bustedwoman ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

 

  1. RETURNERING OG OMBYTNING

Vi ved, at det kan være en udfordring at shoppe, når du ikke har mulighed for at prøve tøjet.

Hos Bustedwoman har du derfor altid 14 dages fuld returret på dit køb, og vi har gjort det nemt, hurtigt og billigt at ombytte eller returnere dit køb.

 

DET SKAL VÆRE NEMT

Når du handler hos os, sender vi en returlabel med din pakke.

Bruger du denne returlabel til at returnere din varer med, så fratrækker vi 45 DKK på din ordre.

Med vores returlabel er din pakke forsikret og kan spores med Track & Trace.

 

Køb en fragtlabel hos posthuset

 

Du kan selvfølgelig også købe en fragtlabel ved dit nærmeste posthus i stedet for hos os. Men du skal være opmærksom på, at vi ikke afhenter returpakker i pakkeshops. Returpakken skal sendes direkte til vores adresse: Vestergade 7, 8600 Silkeborg med levering indenfor tidsrummet 8.00-17.30. Vi modtager derfor ikke pakker fra DAO.

 

Returnering eller ombytning 

Det er vigtigt, at din vare bliver leveret i samme stand som ved modtagelsen. Desuden skal al original emballage medfølge og mærket må ikke være fjernet fra varen.

Ønsker du at ombytte en vare til en anden style eller størrelse, skal du blot notere på retursedlen, hvad du ønsker at ombytte din vare til. Du kan også maile eller ringe til os, så vi ved, hvad vi skal hænge til side til dig, indtil vi modtager din returpakke. Hvis du ønsker ombytning af en vare, så fratrækker vi ikke 45 DKK i returfragt.

 

Returnerings- og ombytningsguide

1) På den medfølgende returseddel skal du skrive dit ordrenummer og afkrydse, om du ønsker et tilgodebevis eller pengene refunderet. Dit ordrenummer finder du på den ordrebekræftelse, du modtog sammen med din pakke eller i den mail, du modtog, da du bestilte din vare.

2) Pak varen forsvarligt ind.

3) Bruger du den medsendte returlabel, så fratrækker vi 45 DKK fra din ordre.

4) Så snart vi har modtaget varen, sender vi en bekræftelse på mail til dig.

 

Husk, at du selvfølgelig også altid er velkommen til at returnere eller bytte dit køb i vores butik i Silkeborg i stedet.

 

Alle produkter, der returneres til Bustedwoman, skal være forsvarligt indpakket.

2-Biz Company anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Bustedwoman. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken, hvis udlevering ikke har fundet sted.

 

  1. ER DU I TVIVL

Hvis der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler 2-Biz Company A/S, at du retter henvendelse til Bustedwoman via mail info@bustedwoman.com eller på telefon + 45 21 26 30 03.

 

  1. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer:

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1 % pr. påbegyndt måned, såfremt en faktura ikke betales rettidigt.

 

  1. KLAGE

Ønsker du at klage, opfordrer vi dig naturligvis til at kontakte os direkte, så vi kan finde en fælles løsning.
Ønsker du imidlertid at indgive en formel klage, benyt da venligst nedenstående link, som er EU's generelle klageformular.

En klage over en vare kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk

EU-Kommissionen har en online klageportal, der også kan anvendes ved indgivelse af en klage. Denne klageportal er særligt relevant for de kunder, der har bopæl i et andet EU-land. En sådan klage kan indgives her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til [Virksomhedens navn og adresse]:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (Kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges